Är en virkamatör som hela tiden tar nya steg och letar mig ut i djungeln av mönster på mössor, sjalar, filtar... allt som finns därute! Är beroende av virkning.
Lägg därtill att pyssla om gamla saker så att de blir till mina egna. Springer ofta på loppis och second hand för att fynda.
Här nedan finner ni en salig blandning av allt!

lördag 9 januari 2016

Påbörjade en filt av restgarn för mer än ett år sen, har virkat på den emellan de andra projekten. Alltså... Ett evighetsprojekt ;) 
Men den blev klar tillslut! Lagom till nyår så min fina vän Vera fick den i försenad födelsedagspresent/julklapp. 
Den har en mycket enkel design, stolpgrupper om tre utan lm emellan. Sen virkade jag in en rad med mormorsrutor som jag hade liggandes kvar från andra projekt som påbörjats men aldrig blivit klara. Avslutade men några varv fm runt om. 
Ett styck crazy blanket! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar